Oligarca exiliat #VladimirGusinsky i el seu acord "especial" #Kremlin

| Setembre 23, 2019

Molts veuen Vladimir Gusinsky com a víctima, un home obligat per les seves creences liberals i la seva força per plantar cara a Vladimir Putin i als seus seguidors. Però d'altres creuen que està lluny de la veritat. Hi ha qui diu que Gusinsky continua sent "benvingut" al Kremlin; de fet, ha fet centenars de milions de dòlars amb aquest "acolliment acord", escriu Phillip Braund.

Gusinsky i l'ex soci de negocis Konstantin Kagalovsky van enfrontar-se recentment a l'Alt Tribunal de Londres en una disputa sobre una emissora de televisió ucraïnesa, TVi.

Després de la vista, Kagalovsky va dir: "Tothom creu que Goose, com se'l coneix, és un home espantat a la fugida del Kremlin.

“Bé, res podria estar més lluny de la veritat.

"Té un tracte amb el Kremlin –algo que em va presumir– que li ha permès guanyar fortuna per haver subministrat programes de televisió a les emissores russes durant anys.

"Mai es va cansar de parlar-me del seu tracte especial amb el Kremlin.

“Qui va signar l’acord i com significava que s’hauria d’estar lluny de la política a casa seva.

"El va anomenar un acord amb el" costat de Moscou "i va dir que estava signat per la Federació Russa, Gazprom i Gazprom Media.

"I, sempre que parlava de Putin, poques vegades el cridaven pel seu nom; normalment era" Big Boss this i Big Boss ".

"Va insistir que tenia una relació especial amb Moscou, però no estic tan segur.

"Crec que el tenien en un ganxo i el tocaven.

“El públic Gusinsky és una víctima i enemiga política de Putin.

"No obstant això, és la pràctica KGB típica de convertir un enemic obert en un agent d'influència oculta.

"Recordo que em va dir que abans d'anar a dormir a la nit, va escriure sobre la llista de persones que odiava i la guardava al costat de la nit.

"Us sorprendrà qui figurava a la seva llista."

Després de caure amb el recentment instal·lat president Putin, Gusinsky va deixar Rússia a 2000.

Va abandonar la famosa presó de Butyrka, al centre de Moscou, per acusació de "privatització il·legal", quan el ministre de premsa, Mikhail Lesin, li va acudir per vendre la seva empresa "Media Most" a Gazprom.

A canvi, Lesin va prometre a Gusinsky que tancaria el cas contra ell.

Gusinsky va estar d’acord, i tres dies després va ser alliberat, i va marxar del país cap a Espanya.

En primer lloc, a través dels tribunals espanyols, els russos van detenir a Gusinsky amb èxit, però els intents d'extradir-lo van fallar.

Quan els russos van tornar a preguntar que havia fugit a Israel.

Més tard, Gusinsky va obtenir un passaport espanyol en declarar que era jueu sefardí - Sephardi significa espanyol o hispà.

També té un passaport israelià i actualment viu a St Moritz, Suïssa.

Dos anys més tard, quan l’ara anomenat Gazprom-Media estava comprant la participació final als seus canals, Gusinsky va arribar a un altre acord amb el Kremlin - un pacte que va confirmar que va confirmar Putin.

Gusinsky l'anomenaria el seu "acord irrompible": un acord que li garantiria comissions i diners infinits per als seus drames.

D'altra banda, el contracte també va impedir que Gusinsky pogués aprofitar una decisió a favor seu del Tribunal Europeu de Drets Humans a Estrasburg.

El TEDH va dictaminar que [Gusinsky] podia perseguir els actius estrangers de Gazprom en una acció civil.

Es diu que "cínicament" va utilitzar la sentència per obrir negociacions amb el Kremlin.

Amb el seu "acord irrompible" a la butxaca posterior, la Nova Companyia de Distribució de Mitjans de Comunicació (NMDC) de Gusinsky va produir més que episodis originals de 3,000 i va recollir diversos premis al llarg del camí.

Molts programes són favorits ferms amb els espectadors russos: “Agent de Seguretat Nacional”, “La guerra de les corts”, “Secrets d’investigació”, van arribar a una audiència de milions de milions.

En total, es diu que les empreses de Gusinsky subministren el 13% del contingut de la televisió russa.

Tanmateix, els reconeguts periodistes d’investigació Ilya Rozhdestvensky i Roman Badanin, escrivint per a Proekt [Project] Media, van descobrir el fet que el productor de contingut Panorama va fer que cada xou “Secrets d’investigació” es mostrés per uns $ 125,000.

Però els canals de televisió russos els compraven el doble que el preu, cosa que va fer que els mitjans de comunicació de Gusinsky imperiin guanys de més de 500 milions de dòlars des de 2000.

I, ara, algú suggereix que, a causa del seu "agent d'influència" rus a l'estranger, Gusinsky hauria d'estar registrat a Amèrica sota la seva Llei de registre d'agents estrangers (FARA).

FARA es va introduir a les 1940 per aturar la propagació de la propaganda nazi als Estats Units.

En un moment donat, l'agència de notícies soviètica TASS i els diaris Izvestia i Pravda es van registrar com a agents.

Emissora Russia Today es va registrar, però volia eximir.

Es va mostrar reticent a divulgar les seves finances, als membres del consell i a demostrar proves de la independència editorial.

Ara s’ha registrat.

Des que es va introduir FARA, 221 empreses russes han estat registrades com a agències governamentals estrangeres.

© Mitjans de gossos Daisy

Comentaris

Comentaris de Facebook

etiquetes: , , , , , , , , ,

categoria: Una primera pàgina, Crim, política, Rússia

Els comentaris estan tancats.